Dominique held voor slachtoffers van seksueel misbruik

Kim Holland wil lotgenoten seksueel misbruik weer laten genieten

Tielse Dominique held voor slachtoffers van seksueel misbruik

Tielse Dominique Meijer is genomineerd voor de Helden van seksueel misbruik Awards. Een initiatief van het netwerk Hulpverlening na seksueel misbruik in Arnhem. Het Helden Awards Gala wordt op 11 oktober gehouden in Duiven.

Volgens de organisator, coach en schrijfster Ivonne Meeuwsen, lijkt het tegenstrijdig om een feestelijk gala in verband te brengen met seksueel misbruik.

,,Toch is er als je goed kijkt heel wat te vieren. Want succesvol helen van seksueel misbruik is mogelijk. Je kunt een gelukkig leven opbouwen na seksueel misbruik. Maar om dat te bereiken heb je wel heldenmoed nodig.’’

De genomineerden zijn daar voorbeelden van, mensen aan wie slachtoffers van seksueel misbruik zich kunnen optrekken, stelt Meeuwsen. ,,Helden die een vergelijkbaar pad hebben gelopen. Die met hun verhaal jou kunnen inspireren.’’

Lotgenotenbijeenkomsten

Dominique Meijer heeft een verleden van seksueel misbruik in het pleeggezin waarin zij van baby af aan opgroeide. Ze is begonnen met het organiseren van lotgenotenbijeenkomsten in de voormalige veilinghallen in Tiel. Daar werd onder meer gesproken door Kim Holland en de Gorinchemse Vicky Bergman die beide ook genomineerd zijn voor de awards. Inmiddels heeft Meijer de stichting Voor Ons opgericht om slachtoffers van seksueel misbruik, mishandeling en verkrachting te helpen.

Ze is door twee mensen genomineerd voor de award. ,,Haar positiviteit, doorzettingsvermogen, zelfbewustzijn, eerlijkheid, openheid maar vooral haar hart voor lotgenoten spreekt mij enorm aan”, schrijft Simone Kok. ,,Ze kan als voorbeeld dienen voor jonge mensen maar ze heeft ook genoeg levenservaring om de wat oudere mensen aan te kunnen spreken.’’

Er zijn 36 mensen genomineerd, tot en met 15 juli kan er via de website hulpverleningnaseksueelmisbruik.nl op hen gestemd worden. In juli en augustus vindt er nog een sponsorloop plaats om geld bij elkaar te brengen voor de organisatie van het evenement.

Bron: Gelderlanden

Steun onze stichting met een gift of wordt jaarlijkse donateur